13 sep Whistler - 'The-middle-of-nowhere' - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu 13 sep Whistler - 'The-middle-of-nowhere' - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu

13 sep Whistler - 'The-middle-of-nowhere'

Door: Pascal en Marco

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Marco

13 September 2011 | Canada, Kamloops

Na een lekker ontbijtje met pannekoeken zijn we op weg gegaan, we hadden een lange rit voor de boeg. Het origienele plan was om naar Kamloops te rijden, maar omdat dat ons een ongezellige stad leek, zijn we door gereden. Ons vermoeden werd bevestigd toen we er door heen reden, wij zoeken lievr de natuur op.

Een kleine 200 km verder, zijn we een zijweggetje ingeslagen en vonden we een nog kleiner zijweggetje met een perfect plekje om de nacht door te brengen. Anderen hadden eerder hetzelfde idee gehad en een kampvuurplaats voorbereid, jammer dat ze het daarna als vuilstort hadden gebruikt. Ik kon het niet laten liggen en we hebben de zak meegenomen naar een vuilnisbak de volgende dag. Ik kan daar echt niet bij, ben je in zo'n mooie omgeving waar je vrij gebruik van mag maken en dan laat je het zo achter. Maar goed, de plek was vrij voor een vuurtje, dus w ehebben wat takjes, bladeren en boomschors verzameld en een mooi vuurtje gemaakt. Eindelijk lukte het ons om er zelf een te maken!

Marco zette de BBQ er naast en met wat geroosterd brood met zelfgemaakte kruidenboter, hamburgers die we net onderweg in een klein winkeltje hadden gekocht en wat groente uit de cooler, hebben we heerlijk zitten smullen. Althans, erg op mijn gemak zat ik niet. Het werd steeds donkerder en in de bosjes om ons heen was steeds minder te zien. Ik kreeg het toch wat op mijn heupen, bang dat er een beer op de lekkere geurtjes die we verspreidden af zou komen. Op een campground kan dat natuurlijk ook, maar dan ben je toch met meer mensen om je heen.

We hebben lekker geslapen die nacht, veilig in onze camper met de deuren op slot. Af etoe was ik wakker en dan cheakcte ik of ik buiten iets spannends zag, maar voor zo ver we weten waren we niet interessant genoeg.