8 sep Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu 8 sep Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu

8 sep Tofino

Door: Pascal en Marco

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Marco

08 September 2011 | Canada, Tofino

We hebben lekker geslapen, het bedje ligt best goed gelukkig. Maar we waren wel al weer vroeg wakker, klaar voor ons walvissenavontuur. Op ons gemak hebben we de douche uitgeprobeerd en lekker een eitje gekookt en deze buiten opgegeten. Frisjes was het wel, al komt de zon langzaam over de bergen heen zal ze ons snel opwarmen.

Met ons huis zijn we naar het plaatsje Tofino gereden, wat echt een toeristisch gebeuren is. Allemaal kleine winkeltjes met souvernirs en ateliers, café's en restaurantjes. Maar ook volop agencies voor whale- en bearspotting per boot of watervliegtuig, naar hot springs cove of zeekajakken. Erg grappig, bij een van de kantoortje hing een grote rode telefoon met een bord erbij: 'for booking or information, call the whalehotline'.

Na wat veel te dure boodschappen gedaan te hebben hebben we gelunched aan de haven met uitzicht op de startende en landende watervliegtuigjes. Om half drie zijn we met een behoorlijk bootje de zee op gegaan.  Op de boot van Tanzania naar Zanzibar was ik zó zeeziek geworden, dat ik had gezworen nooit meer op een boot op zee te gaan. Ik vond het dan ook erg spannend, maar mijn wens om walvissen te zien won.

Na zo'n 30 min varen de Pacific Ocean op zagen we een groepje dolfijnen en twee grijze walvissen! Een moeder met een jong die vaak z'n staart boven water gooide voor ons. Zo leuk was dat! Maar wel heel moeilijk om goed op de foto te krijgen. Op zich jammer misschien, maar het belangrijkste was op dat moment om het zelf met onze eigen ogen goed te kunnen zien. Even later zagen we ook een bultrug, ook zij liet haar staart zien, we konden goed de pokken er op zien. Toen we weer op de terugweg waren, stak er een dikke mist op, die de mooie omgeving een beetje spooky maakte. De zee was er erg ruw en hoge golven maakten ons behoorlijk nat. We voeren langs een eilandje waarop een groep zeeleeuwen lekker lagen te luieren. Met het blote oog waren ze goed te zien, maar de mist maakte het lastig ze goed op de foto te krijgen.

Nog een klein stukje over de hoge golven en door de dichte mist op weg naar Tofino, waar de zon weer volop scheen. Nat en koud waren we, maar voldaan van de natuurwonderen die we hebben gezien, en zonder ziek te worden!

Terug op de camping zijn we gaan BBQen, een stukje biefstuk en rode zalm waren heerijk! We konden vanaf onze plek de zee zien en 's nachts sliepen we heerlijk op het ruisen van de zee.