Nog één nachtje thuis slapen... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu Nog één nachtje thuis slapen... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje thuis slapen...

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Marco

04 September 2011 | Nederland, Rotterdam

Nog één nachtje en dan gaan we… EINDELIJK! We zijn er echt aan toe, we zijn er klaar voor en we hebben er zin in! Hieronder heb ik geschreven wat we van plan zijn, maar het kan ook zomaar veranderen als we het ergens heel erg mooi of interessant vinden. We hebben, behalve de camper en de hotels in Vancouver en New York, niks geregeld. We stoppen onderweg waar we een mooie plek vinden om te overnachten. Ik ga vast weer van alles schrijven over onze avonturen en als ik gelegenheid heb, plaats ik het op de site!

Maandag 5 September: Amsterdam – Vancouver
Amsterdam - Chicago (9Hrs 11Min/6620km) – Vancouver (4Hrs 24Min/2856 km/-9 uur tijdsverschil)
Dinsdag hebben we een hele dag in Vancouver.
Woensdag & donderdag: Vancouver - Tofino (290 km)
Vandaag halen we 's ochtends onze camper op in het centrum van Vancouver. Vanuit Vancouver rijden we naar Tofino op Vancouver Island. Onze reis begint met een overtocht op de ferry van Tsawwassen op het vasteland naar Nanaimo op Vancouver Island. We hebben onderweg kans om dolfijnen en zelfs walvissen te zien. Tofino ligt in het Pacific Rim National Park Reserve, een mossig regenwoud aan de kust.
Vrijdag & zaterdag: Tofino – Quadra Island (291 km)
Vanuit Tofino rijden we naar Campbell River, waar we de ferry nemen naar Quadra Island. Quadra Island ligt in een mooi natuurgebied. Op het heuvelachtige eiland zijn uitgestrekte wouden met rivieren en meren, afgelegen baaien en schitterende stranden. In de parken leeft een grote hoeveelheid wilde dieren; zoals bruinvissen, dolfijnen, zalmen, orka’s, grijze walvissen, bultruggen, (vis)arenden en zelfs zwarte beren.
Zondag & maandag: Quadra Island - Whistler (334 km)
Vanuit Quadra Island rijden en varen we naar het vasteland van British Columbia. We rijden over Highway 99, de beroemde 'Sea to sky highway'. Deze weg slingert vanaf de kust richting de bergen met prachtige vergezichten over de inhammen langs de kust en even verderop besneeuwde bergtoppen en groene valleien. Tot slot komen we aan in Whistler, een gezellige, tikje toeristische stad vol winkels en knusse restaurants.
Dinsdag: Whistler – Kamloops (299 km)
Ons doel vanaf hier zijn de Parks Wells Grey, Jasper en Banff, maar daarvoor moeten we heel ver rijden en maken we een tussenstop in Kamloops. Kamloops is een stad waar van alles te doen is. Van natuurwandelingen tot shoppen en musea of een bezoek aan Lake Kamloops.
Woensdag & donderdag: Kamloops - Clearwater Valley / Wells Gray Provicial Park 156 km
Clearwater ligt in de Cariboo Mountains, waar we veel grote boerderijen met vee aan zullen treffen.
Vrijdag & zaterdag: Wells Gray PP - Jasper NP (317 km/+1 uur tijdsverschil)
Vandaag rijden we naar Jasper, een nationaal park vol ruige natuur in de Rocky Mountains. Onderweg komen we langs Mount Robson, met 3954 meter de hoogste berg van Canada. Langs de route zullen er steeds meer dennenbomen verschijnen en de begroeiing schaarser worden.
Zondag t/m dinsdag: Jasper NP - Saskatchewan River Crossing & Banff NP (153 km)
Op de route liggen een heleboel indrukwekkende bezienswaardigheden: prachtige bergtoppen, bevroren watervallen, meertjes en indrukwekkende gletsjers, zoals de Athabasca Glacier. Deze route is het perfecte ansichtplaatje van de Rocky Mountains: torenhoge grijze bergen met witte sneeuwtoppen, fonkelende ijsmassa's van voorbijschuivende gletsjers en onbedwingbare rivieren van babyblauw smeltwater. Dinsdag gaan we verder de Rocky Mountains in. Hier vinden we Lake Louise is een ijsblauw meer en één van de bekendste van Canada. We rijden door het Glacier National Park dat voor 12% bedekt met ijs is, er zijn ruim 140 gletsjers die ver in het dal uitlopen.
Woensdag & donderdag : Banff NP – Kamloops (495 km/-1 uur tijdsverschil) - Vancouver (359 km)
We hebben Kamploops al op de heenweg gezien, maar het is de enige en kortste weg terug naar Vancouver. Daarom zullen we in de buurt van Kamloops een leuke overnachtingsplek zoeken. In Vancouver willen we tot slot nog het Capilano Suspension Bridge Park bezoeken en slapen we een laatste nachtje slapen in de camper.
Vrijdag 23 t/m woensdag 28 September: Vancouver – New York
Vandaag leveren we de camper in en vliegen we naar New York. (5Hrs 08Min/3909 km/+3 uur tijdsverschil)
Woensdag: New York - Amsterdam (7Hrs 40Min/5870 km/+6 uur tijdsverschil)

• 04 September 2011 - 12:57

De Ardennen Bewoners:

Mooi hoor! Veel plezier. We zien de verslagen wel weer verschijnen.

Groet, Ser. en fam.

• 04 September 2011 - 18:01

Dorenda:

Heel veel plezier en geniet ervan!!

• 04 September 2011 - 19:48

M&M&G:

Ziet er goed uit. Heel veel plezier daar en mocht de iphone5 uitkomen.... haha
    Geniet ervan!!

• 05 September 2011 - 07:11

Dolf En Louise:

Ziet er goed uit .Geniet ervan .
    We leven en reizen mee.

Groetjes Dolf en Louise

• 05 September 2011 - 07:56

Pascal & Marco:

Thx allemaal! (leuke kaart D&L!)
    Haha en die iPhone tja, geloof niet dat we dat nog legaal mee kunnen nemen, Marco heeft een lange verlanglijst...

• 05 September 2011 - 18:48

Bramsnor:

De voorbereidingen zien er in ieder geval prima uit. Dus komt het met de reis ook wel goed. Ik zie geen "Beren", heb er dus alle vertrouwen in.
    Veel plezier, geniet er van. En doe ze in Newyork de groeten van die Snor uit Lekkerkerk.
    Ik kom daar zeker weer een keer op bezoek.

• 07 September 2011 - 18:20

Mandy :

Pas en Marco!

Wij willeennnn een updaaaatteeee! :)
    Ik ben erg benieuwd hoe het in Vancouver is. En over de verlanglijst gesproken, als er nog plaats is mag je voor mij opzich best wel grijze halve uggs meenemen hoor :D!!

Heeel veel plezier daar! En kijk uit naar jullie volgende berichtje!

Liefs Men