shopping, gaming en het Keizerlijk paleis - Reisverslag uit Tokio, Japan van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu shopping, gaming en het Keizerlijk paleis - Reisverslag uit Tokio, Japan van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu

shopping, gaming en het Keizerlijk paleis

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Marco

24 Juni 2009 | Japan, Tokio

Het regende echt heel hard vanmorgen, gelukkig is het dan wel gewoon lekker warm. Vandaag hadden we weer een dagje Tokyo gepland. We zijn de replica van het New Yorkse vrijheidsbeeld gaan zoeken. Zoeken, want hij was ongeveer schaal 1:10 gemaakt, maar hij leek echt sprekend. Zeker met de Rainbow Bridge op de achtergrond die dan weer moest lijken op de Brooklyn Bridge, maar dat eigenlijk helemaal niet lijkt.

Aan deze straat staat ook een enorm gebouw met heel veel winkels en een Joypalace. Hier zijn we even binnen geweest. Zo bizar, drie verdiepingen met games, virtuele games, racesimulator games, grijpmachines zoals op de kermis etc. Wij zijn in een rollercoaster geweest, wat helaas erg tegenviel. Maar ook in een virtuele wildwaterbaan, dat wel heel gaaf was. We stapten in een bootje, dat je in een donkere ruimte voer. Daar ging een 180 graden beeldscherm voor ons aan met een film van een wilde rivier waarover we afdaalden, compleet met botsingen op rotsen, hoge watervallen en echte spetters. Heel gaaf gedaan, niks voor mensen met hoogtevrees!

Toen we het gebouw weer uit liepen, zat daar een poezenwinkel. Een dierenwinkel, maar dan alleen voor katten! Alles hadden ze, zo gek als je maar kan bedenken. Maar helaas zag ik ineens ook twee poezen in de etalage liggen. Ze hadden beiden een halve m2, met daarin een mandje, een kattenbak en wat brokjes en drinken. Zo zielig, niet te geloven! We zijn maar snel weer naar buiten gevlucht en ik probeer er maar niet meer aan te denken. Op de foto van de ingang met de grote roze kat, kun je haar rechts een beetje zien liggen.

We hebben de dag goed getimed, want vanmorgen liepen we met regen naar binnen, maar vanmiddag ging de zon schijnen en werd het meteen heel erg warm! Pfff, wat een overgang was dat. Tadashi vertelde gister nog dat Japan eigenlijk 5 seizoenen kent met het regenseizoen tussen het voorjaar en de zomer... nu dus. Wel heerlijk dat de zon vanmiddag toch ging schijnen, Tokyo lijkt zo toch wel iets mooier.

We zijn naar het park bij en de tuin van het paleis van de Keizer gegaan. Dit viel inderdaad, zoals beschreven in de Lonely Planet, wel tegen. Het paleis was vrijwel niet te zien en het park was eigenlijk heel gewoon. De tuin was wel erg mooi, daar hebben we dan ook lekker even uitgerust. Daarna zijn we naar de wijk Central Tokyo gegaan, waar wederom heel veel neon, gadget- en elektronicawinkels waren.
We zijn gaan eten in een restaurant in een van de neongebouwen op de 7e verdieping. Geen idee wat ons te wachten zou staan. Het werd Japans, een menukaart in het Japans en de gastvrouw die alleen Japans sprak en verder alleen Japanse gasten. Met heel veel moeite werd er een engelse kaart gevonden, maar waarschijnlijk was deze van een ander restaurant. Het duurde heel lang voor de kaart er was en wat ik uit koos dat was er niet. De kaart was net aangepast zei een toch een heel klein beetje engels sprekende gastheer. Ik heb toch wat anders durven kiezen en dat was gelukkig ook erg lekker, krabkroketjes met eiersalade en rijst.
Het was een klein verhaaltje dit keer, die van gister was echt té lang! Maar toen hebben we ook wel echt heel veel meegemaakt! En nu heb ik wel weer foto's er op gezet, van gister en vandaag. Morgen gaan we naar Nikko en dat zal denk ik wel indrukwekkend worden...