Siena e Monterrigioni - Reisverslag uit San Casciano in Val di Pesa, Italië van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu Siena e Monterrigioni - Reisverslag uit San Casciano in Val di Pesa, Italië van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu

Siena e Monterrigioni

Door: Pascal en Marco

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Marco

16 Mei 2012 | Italië, San Casciano in Val di Pesa

Helaas werd ik vanmorgen wakker met keelontsteking, gister kondigde het zich al aan, maar nu sloeg het in. Vol goede moed heb ik me toch aangekleed en ontbeten en ik streek met een boek in de zon neer op het terras. Want wie wil dit mooie weer, het uitzicht en de geplande uitstapjes nou missen?! Maar niet lang daarna lag ik weer in bed met koorts. Ik heb mezelf volgepompt met paracetamol in de hoop dat dit zou helpen. 

Toen een zwaar verveelde Marco een paar uur later polshoogte kwam nemen, heb ik mezelf uit bed gesleept, heb m'n paracetamolspiegel nog wat aangevuld en ben achter het stuur gekropen. Afleiding doet altijd goed. Via kleine bergweggetjes waar je 90 km/h mag, maar je eigenlijk geen 4e versnelling nodig hebt, reden we naarSiena. Het uitzicht onderweg was heel mooi, al maakte ik er weinig van mee, ik had het te druk met de weg zelf.

Eind van de middag kwamen we aan in het toeristische maar heel mooie Siena. Door de kleine straatjes met oude huisjes waarin zich winkels gevestigd hebben, kwamen we op het Piazza il Campo voor de Palazzo Comunale met haar Torre del Mangia. Oftewel het centrumplein bij het gemeentehuis met haar klokkentoren. Het plein geeft alleen toegang aanvoetgangers en is schuin tegen de heuvel oplopend betegeld, met uitzicht op het mooie gemeentehuis. Het nodigde ons en vele anderen uit om er op de grond te gaan zitten, met een gelati natuurlijk.

Erna bezochten we de Cathedraal van Siena, il Duomo. Op zich heb ik niet zo veel met kerken, maar de grootheid en oudheid van het gebouw en de details en beschilderingen van binnen maakten het heel bijzonder. Het panoramische uitzicht over Siena maakte het helemaal af. Een zeer smal claustrofobisch trapje van 164 treden (wat ik niet zelf heb geteld maar opgeving toen een paar buiten adem geraakte fransen terugkeerden) deed ons meerdere malen om onze as klimmmen. We werden we beloond door het uitzicht over het dakenpallet, onderbroken door torens en de stadsmuur, met daarachter het groene toscaanse heuvellandschap en de stralende blauwe lucht.

Op de terugweg hebben we Monterrigioni aangedaan. Een klein middeleeuws bastillion wat in het hoogseizoen waarschijnlijk gevuld is met toeristen, was nu een aandoenlijk, romantisch dorpje. Het in geheel ommuurd en de torens hielden in de middeleeuwen de wacht om het te beschermen tegen Florence. Het uitzicht vanaf de muur was waanzinnig en de ondergaande zon maakte het nog mooier. Het restaurantje was helaas niet zo gezellig en het eten niet zo lekker als het idillysche dorpje deed vermoeden. De ober zag waarschijnlijk op tegen het hoogseizoen.

Thuisgekomen ben ik na een verfrissende douche met een lading paracetamol diep onder de dekens gekropen om deze nacht de keelontsteking te verslaan. Geen wijn voor mij vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, San Casciano in Val di Pesa

Pascal en Marco

Lees mee met onze wereldse avonturen...

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 111322

Voorgaande reizen:

11 Juni 2015 - 04 Juli 2015

Australië

17 December 2014 - 06 Januari 2015

Thailand & Cambodja

03 Februari 2014 - 20 Februari 2014

Costa Rica

16 September 2013 - 10 Oktober 2013

USA West Coast

01 Maart 2013 - 08 Maart 2013

Oostenrijk

22 September 2012 - 07 Oktober 2012

Hawaii

13 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Italië

05 September 2011 - 29 September 2011

West Canada & NYC Part 4

06 Februari 2011 - 13 Februari 2011

Lapland

06 September 2010 - 14 September 2010

NYC Part 3

06 Juni 2010 - 21 Juni 2010

Tanzania en Zanzibar

08 November 2009 - 24 November 2009

Cuba

21 Augustus 2009 - 25 Augustus 2009

Stockholm en omgeving

21 Juni 2009 - 27 Juni 2009

Japan

03 Augustus 2008 - 12 Augustus 2008

NYC Part 2

14 Juni 2008 - 21 Juni 2008

NYC Part 1

Landen bezocht: