Singapore en Adelaide - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu Singapore en Adelaide - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Pascal en Marco - WaarBenJij.nu

Singapore en Adelaide

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Marco

18 Juni 2015 | Singapore, Singapore

Zaterdag 13 juni & zondag 14 juni

Na een lange vlucht van 13 uur waren we pas in Singapore. Hier hebben we een tussenstop gehad van 16 uur, waarvan we de eerste paar uur geslapen hebben in een hotel (terwijl daar de dag net begonnen was) en in de avond zijn we met een bus door de stad gereden. Bij een aantal hoogtepunten mochten we de bus uit en kregen we een klein beetje mee van de bijzondere stad.
Na weer 7 uur vliegen kwamen we aan in Australië. Hier was het net ochtend toen we de auto ophaalden. Het is hier winter, maar het weer was heerlijk, zo'n 20 graden en een zonnetje. Veel lekkerder dan in het warme Singapore. We hebben ontbeten in botanische tuinen van Adelaide waar we welkom geheten werden door verschillende soorten papegaaien. Fel gekleurde Rainbow Lorikeets speelden in de fontein en grijs-rode papegaaien kwetterden vanuit de bomen. We hebben de dag en onze jetlag verder gerekt met het wandelen door de mooie rustige stad, een beetje te winkelen en hier en daar een terrasje te pakken. Er wonen 1 miljoen mensen in deze stad, maar ik vraag me nog af waar die dan allemaal zijn. Het rekken is ons niet heel lang gelukt. We zijn lekker vroeg in bed gedoken, zodat we morgen uitgerust naar Kangaroo Island konden rijden.

Zondag hebben we Adelaide verlaten en zijn we naar Kangaroo Island gereden. Vlak voor we bij de ferry aankwamen reden we door een dorpje waar we de eerste waarschuwingsborden voor overstekende kangoeroes zagen. En niet lang erna maakte ik een noodstop. Deels omdat ik gewoon nog moest wennen aan de linksrijdende automaat en ik heel hard op de koppeling trapte... Die dus de rem is. Maar vooral omdat dit mijn reactie was op de eerst kangoeroes die we zagen! Ik schrok me wezenloos, van m'n noodstop, whahaha. Even verderop zijn we gestopt bij een Bakery voor een paar lekkere pastries als ontbijt en donuts voor de lunch. We vertelden enthousiast aan de bakker dat we zojuist onze eerste kangoeroes hadden gezien. Hij moest lachen en niet lang erna hoorden we hem lachend tegen de volgende klant over ons avontuur vertellen. Deze wenste ons nog heel veel plezier.
Even later zaten we op de ferry naar KI. Een boottripje van een uurtje ongeveer. Toen we bijna aan de overkant waren kwamen groepjes dolfijnen ons tegemoet! Op KI was het nog zo'n 1,5 uur rijden tot we bij ons huisje kwamen. Wat een rust hier, we kwamen nauwelijks een auto tegen. Het huisje is er een van acht, welke in een rijtje langs de kliffen aan zee staan. Het uitzicht op de baai is geweldig en we worden omgeven door de kangoeroes. M'n donutlunch was erg populair en ik werd dan ook bijna gedwongen m'n donut af te staan aan een grommende kangoeroe. Maar ik heb hem meteen laten merken dat ik niet onder de indruk was en behalve tijdens het BBQen hebben we verder geen last meer van hem gehad.
Eind van de middag zijn we naar de dichtstbijzijnde stad gereden om wat te eten te halen. Parndana. Whahaha, stad... De plaatselijke kruidenier, één van de twee, die ook meteen de enige twee winkels zijn in het dorp,én meteen benzinestation is en pharmacy en telefoonwinkel, vertelde dat er 60 mensen wonen. Het is de derde grootste stad van het eiland dat in totaal 4600 inwoners telt. De man was blij dat hij eindelijk een klant had en praatte honderduit. We kwamen maar niet weg, geweldig. Puntje bij paaltje gingen we weg met groenten, maar zonder vlees, want dat had hij niet, dat zou pas volgende week weer komen. We zijn bij het hotel van Parndana gaan eten. En zo te zien waren wij de enige gasten. Gezellige boel hier, haha.

• 18 Juni 2015 - 13:04

Bram:

He, eindelijk weer contact, leuk verhaal, kwam dat springbeest van rechts dat je zo schrok? En toch kunnen eten ondanks het minimalisme in de winkel.? Leuk weer even " ge wats-apt..
    Geniet. Gr.

• 18 Juni 2015 - 19:39

Marja:

Hè wat heerlijk dat we eindelijk( na 4 dagen) weer iets vernemen van jullie! Mooi verhaal hoor, grommende kangaroo's...... Nog nooit van gehoord!! Bleef hij/zij steeds in jullie buurt? Ik ga gauw het volgende verhaal lezen, dikke kus van Marja.